i huvudet på en finnpajsar jänta

å däri finns det mycket att rota i - glädje & skratt - sorg & gråt - allvarligt och lättsamt! Törs du öppna å kika in?

dagen efter dagen före

Publicerad 2015-02-03 11:16:59 i Allmänt,

 
Så här glad är jag idag, glad och lite tokig. Fast det här fotot e ju inte taget nu, ja e ju inte på fest liksom nu en vanlig tisdagmorgon  :-)
Men glad är jag och det pga att gårdagens dans gick jättebra. Jag vilade mindre än jag borde ha gjort men å andra sidan gick dansen bättre än förra gången också. 
Man får det snabbt i blodet.  
 
Carina som sitter intill mig är en av anledningarna till att jag mår så bra av att dansa. För då kan vi träffas på dansen varje vecka och prata av oss. Och det saknar man när man känt varann i fyrtio år, och inte ses så ofta ändå. Det är en glädjekick att träffa Carina.
 
Jag är mycket bättre i kroppen idag än förra tisdagen. Och det är underbart eftersom jag om några timmar ska bege mig till sjukhuset för att medicineras.
Det är väldigt skönt att utgå från en pigg eller ok kropp än att plussa en kass kropp med medicin som gör den ännu mer kass.
 
Men ändå så är den här dagen lite stressad. Jag har alltid ett ökat stresspåslag då jag ska åka till neurologen. Mina kroppsminnen och det undemedvetna minnen spelar mig alltid spratt och skapar lätt oro inom mig. Antar att jag får leva med det och hantera det bäst jag kan. Stressen är inte särkilt uttalad så att den syns utåt men jag behöver lugn och ro. Och definitivt inte en massa annat som jag måste göra samma dag innan jag ska iväg. 
 
Och när jag kommer hem så faller jag pladask och är sååå trött. Anspänningen släpper och om jag fått medicin så är jag förlamande trött av den. Och lägg sen resan och aktiviteten utanför hemmet till det så får man en liten äpplaskrott som skakar under täcket.
 
Men skitsamma, så är det och idag är jag glad. Full med fnitter och endorfiner. 
 
Så här står det i mitt horoskop denna vecka och det låter ju trevligt. Inte för att jag är särskilt horoskopig och tror blint men jag blir glad när det står bra saker. Står det nåt trist så väljer jag att inte tro  :-)  vänder kappan efter vinden alltså, hahaha...
 
"Sensuella Venus, intuitiva Neptunus, och heta Mars bildar en intressant pakt i ditt femte hus i vecken vilket höjer såväl självförtroendet som din personliga stjärnglans. Vinka nu adjö till dina tillbakadragna mystiska vibbar och stig ut i rampljuset igen Skorpionen.
Det är dags att du kliver fram och visar folket var skåpet ska stå och huvuden att vändas efter dig när du drar fram. Arbetar du inom ett yrke där du står på scenen, framför eller bakom en kamera så år framgången garanterad. Natten till onsdag blir månen full i Lejonets tecken, alltså i kvadratur till din sol.
Wow..att få åtnjuta det kosmiska paret Mars och Venus förenade kraft är en kosmisk present och en härlig boost för både självförtroendet och kärlekslivet". 
 
Jag lägger in en länk här. (kopiera och klistra in på ny sida) Det är en dans som min lärare spelade in med oss elever för fem år sen. Och igår så satte hon på låten som sista dans och jag blev så glad för den satt, ben och huvud kom ihåg. Efter bara ett par turer så kom alla steg tillbaka och det flöt på bra. Det är ren och skär lycka en snöig måndagkväll det  :-)
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=yT2cWl3BO6Q
 
Bye bye folket...see yá
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annika

Inget flashigt yrke eller utbildning - bara tagit mig igenom den sk hårda skolan i livet och står fortfarande med bägge fötterna på jorden. Tituleras som sjukpensionär 50 år ung efter lång tids sjukdom och ovanliga diagnoser, Castlemans sjukdom som gav mig en apelsinstor tumör i ena lungsäcken. På det en immunbrist som i sin tur gav mig en inflammation på hjärnstammen. Och sju år senare så kom en inflammation på synnerven i höger öga och diagnosen var ett faktum. Jag har Multipel Sklersos, MS Detta har styrt mitt liv i en helt annan riktning än vad jag hade tänkt mig. Lever idag med ett neurologiskt funktionshinder som innebär svår fatigue, utmattning, neurogena smärtor, kognitiva problem och en försvagad vänster kroppshalva. Har även hittat vägen ut ur mina livskriser med depressioner och destruktivt tänkande och är numera "nykter depressiv". Har alltså ett bättre liv och är lyckligare än någonsin trots min "skitkropp" ;-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela