i huvudet på en finnpajsar jänta

å däri finns det mycket att rota i - glädje & skratt - sorg & gråt - allvarligt och lättsamt! Törs du öppna å kika in?

Underbara måndag

Publicerad 2013-03-18 11:29:25 i Allmänt,

 
 
Ja ni ser rätt. Jag sitter med luggen på huvudet och ett hårspänne som håller den på plats. Jag har bikiniöverdel på mig ISTÄLLET för bh och tröja.
Jag sitter dock inte på sniskan men av någon anledning så hamnade bilden så och jag kan inte rotera den här i bloggen.
Anledningen till denna utstyrsel är att jag ska sola.
Inte enbart i bikini men jag tänkte att om jag är smart och tar på överdelen och en kofta över den så kan jag knäppa upp just så mycket som jag behöver för att även få lite sol på decoltaget.
För ni ser väl vilken skillnad det är i färg på mitt ansikte och resten av den vita kroppen.
 
Och det är februari och marssolens förtjänst. Jag är lite härligt skönt solbrun i fejjan och tänkte alltså vidga solbrännan lite.
 
Det är dock kallare idag än i helgen trots att tempen visar varmare. Det blåser som bara den ute och jag som frankt travade iväg på hundpromenad i foppatofflor och utan mössa höll på att frysa ihjäl.
Nästa gång blir det både kängor och mössa igen.
 
På balkongen har jag dock lite lä mot väggen så där ska det alltså solas snart. MEN med filt givetvis på de kroppsdelar som inte ska exponeras.
 
Jag har för övrigt min bästa dag på veckan idag. MÅNDAG i ensamhet.
Självklart är de dagarna som jag har Magnus hemma. De dagar jag umgås med barnen och de dagar jag känner att jag kan leva lite av mitt gamla liv....de underbaraste dagarna. De dagar som ger mest glädje och liv.
 
Men måndagarna är för mig personligen de allra bästa.
Jag bokar aldrig in något en måndag de är vikta enbart till vila och återhämtning.
Då njuter jag av stillhet och tystnad. Hämtar andan efter helgen och inför den kommande veckan.
 
Och denna måndag är det minst sagt välbehövligt efter min så mödosamma helg. Inte för att jag haft så mycket jag måst göra men det jag gjort har kostat massor och gårdagen var riktigt illa.
Såna dagar är extra jobbiga för jag kan ju fortfarande ha olika grader av trötthet. Men när det blir som igår att jag både är trött och har ont och har svårt att gå, då är det tungt.
 
Därför fick det idag bli en kort förmiddagspromenad med Curry och inte så lång och rask som jag helst hade velat.
Jag måste hålla igen och bara göra det nödvändigaste för att hålla hela veckan nu när det blev pannkaka igår.
 
Har dessutom ett evenemang till helgen som jag inte vill vara som en trasa inför. Jag har bokat en Galaxykryssning. Efter att vi haft det så jobbigt med flytten sa jag till Magnus att vi borde åka bort och koppla av lite och så damp en frågeenkät ner i mailen.
Det var Tallinksilja som frågade sina kunder och som tack fick man en kryssning.
 
Jag fyllde i och kollade kryssningar och det visade sig att om man betalade lite extra så kunde man få en A-hytt med dubbelsäng för ynka 200 kr.
Taget och på fredag åker vi alltså.
 
Jag längtar så...mest efter dubbelsängen och teven på väggen. Där ska jag ligga och koppla av, äta och dricka gott och sen att man kan ta en tur till ner till nöjeslivet och showen är en bonus.
Har ju krypavstånd "hem" när jag blir trött  ;-)
 
Och på lördagen är det barnkalas direkt när vi kommer iland. Ett stenkast från terminalen så vi stannar såklart och firar treåringen Gabriel som är min brorson.
 
Curry kommer vara hos sin extramatte Susanne så det blir semester med råge att inte ens behöva gå hundpromenad i ottan.
 
Men nu så ska solstolen äntras.
 
Ha en bra dag alla <3
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Loppan G-sson

Publicerad 2013-03-18 11:44:51

Måndagar är för Dig den bästa dagen i veckan - För mig är den det inte. Jag gillar inte alls måndagar fast dagen idag blev ju lite bättre i och med att Du gjorde ett inlägg i bloggen. Piggar alltid upp!

Absolut att Du måste jobba på solbrännan på övriga bodyn också. Annars kommer Du se ut som en tävlingscyklist om sommaren om Du förstår vad jag menar.

Vad härligt det låter med kryssning till helgen. Ta det lugnt och bara njuta. Att det inte kostar skjortan är ju ett jätteplus.

Ha en go Dag i solen och traska lugnt med Curry!

Hajdihoooooooooooooooo

Svar: nä fy som en tävlingscyklist vill man ju inte se ut som så det gäller att jämna ut brännan i tid :-)
Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annika

Inget flashigt yrke eller utbildning - bara tagit mig igenom den sk hårda skolan i livet och står fortfarande med bägge fötterna på jorden. Tituleras som sjukpensionär 50 år ung efter lång tids sjukdom och ovanliga diagnoser, Castlemans sjukdom som gav mig en apelsinstor tumör i ena lungsäcken. På det en immunbrist som i sin tur gav mig en inflammation på hjärnstammen. Och sju år senare så kom en inflammation på synnerven i höger öga och diagnosen var ett faktum. Jag har Multipel Sklersos, MS Detta har styrt mitt liv i en helt annan riktning än vad jag hade tänkt mig. Lever idag med ett neurologiskt funktionshinder som innebär svår fatigue, utmattning, neurogena smärtor, kognitiva problem och en försvagad vänster kroppshalva. Har även hittat vägen ut ur mina livskriser med depressioner och destruktivt tänkande och är numera "nykter depressiv". Har alltså ett bättre liv och är lyckligare än någonsin trots min "skitkropp" ;-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela