i huvudet på en finnpajsar jänta

å däri finns det mycket att rota i - glädje & skratt - sorg & gråt - allvarligt och lättsamt! Törs du öppna å kika in?

Dotter till låns....

Publicerad 2012-09-03 12:20:59 i Allmänt,

Nu har jag haft min flicka hemma i en vecka. Ett ord beskriver så tydligt. UNDERBART!!!!!
 
Man blir som mamma lite längtig när hon inte är härikring som hon brukar. Ibland har jag t.o.m känt mig tvingad att ta fram foton på henne och riktigt betrakta varje detalj i hennes ansikte för att påminna mig om hur hon ser ut.
 
I morgon återvänder hon till Ljusdal. Hon kom hem för att hälsa Curry välkommen i familjen och såklart för att träffa oss andra. men hon och Curry har verkligen funnit varandra.
De sover tillsammans och leker tillsammans och hon lär henne tricks och busar omkring.
 
Med tårar i ögonen undrar hon hur hon ska kunna åka. Hon förstår att hon kommer sakna henne enormt mycket och vill inte skiljas från henne.
Så är det ju med kärleken.
 
Själv kan inte jag ens tänka att hon åker förrän mina ögon tåras och jag själv undrar hur jag ska klara av att skiljas från min flicka.
Men det är ju så det är. Det är så tydligt att vi endast har våra barn till låns den dagen de lämnar hemmet. De återvänder korta stunder och mammahjärtat svämmar över av lycka och glädje. Sen får vi svälja våra avskedstårar och le tappert och längta till nästa gång.
 
Vi vänjer oss vid det med som med allt annat och den lycka jag känner över att hon vill och vågar lämna sitt barndomshem är så mycket större än de avskedstårar som det bär med sig att lära sig att hantera.
 
Vi ska åka in till stan idag. Kajsa måste fotografera sig för sitt körkort för där hon skrev och körde upp i somras hade de inte automater utan hon behövde leta upp en vanlig fotoautomat vilket hon inte är så bekväm med så vi far in till trafikverket nu. Och Curry får givetvis följa med. Hur hon gillar att åka tunnelbana ska bli intressant att se.
 
Just nu är hon lyckligt ovetande om vad som väntar och ligger kisandes i solstolen på balkongen, med nosen vänd mot sensommarsolen som värmer. Sen tar hon en vända in och sträcker ut sig på det svala parkettgolvet en stund för att sen återvända till solen.
Våran solhund!
 
Ikväll blir det en tur till biltema för inköp av ryggplatta och handskar för mc. Kajsas pojkvän kör upp för mckort på onsdag och för att hon ska kunna åka med honom måste dessa säkerhetsattiraljer införskaffas.
Vi tar en tur till ikea hon och jag för att äta nåt ikväll och hon vill ju säkert ta en tur i varuhuset med.
 
Hej så länge, och jag hoppas att läget får vara stabilt ett tag nu så att inte skrivandet hamnar längst ner på priolistan. See ya´
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annika

Inget flashigt yrke eller utbildning - bara tagit mig igenom den sk hårda skolan i livet och står fortfarande med bägge fötterna på jorden. Tituleras som sjukpensionär 50 år ung efter lång tids sjukdom och ovanliga diagnoser, Castlemans sjukdom som gav mig en apelsinstor tumör i ena lungsäcken. På det en immunbrist som i sin tur gav mig en inflammation på hjärnstammen. Och sju år senare så kom en inflammation på synnerven i höger öga och diagnosen var ett faktum. Jag har Multipel Sklersos, MS Detta har styrt mitt liv i en helt annan riktning än vad jag hade tänkt mig. Lever idag med ett neurologiskt funktionshinder som innebär svår fatigue, utmattning, neurogena smärtor, kognitiva problem och en försvagad vänster kroppshalva. Har även hittat vägen ut ur mina livskriser med depressioner och destruktivt tänkande och är numera "nykter depressiv". Har alltså ett bättre liv och är lyckligare än någonsin trots min "skitkropp" ;-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela