i huvudet på en finnpajsar jänta

å däri finns det mycket att rota i - glädje & skratt - sorg & gråt - allvarligt och lättsamt! Törs du öppna å kika in?

Hon finns kvar

Publicerad 2012-05-09 12:23:32 i Allmänt,

I spegeln skymtade en skugga
Jag stannade upp
Skuggan dansar en gäckande dans
Lika snabbt som när man blinkar
Så med ens är den stilla
Jag håller andan och väntar
Ett leende skymtar i ögonvrån
Och så klev den in i min kropp
Skuggan var jag, unga jag
Glittrande ögon ett pärlande skratt
Åren är borta och sorglösheten tar vid
Naiva blå ögon, en oförstörd blick
Jag blir lycklig
Hon finns ju kvar
Hon lämnade mig aldrig
Det rusar i min kropp, varje cell vibrerar
Hon ger mig liv
Hon ger mig minnena tillbaka
Jag blinkar till och så är hon borta
Kvar står jag, rynkorna är tillbaka
Ögonen är lika blå men inte så naiva längre
Men glittret, glittret är kvar
Kolsyrebubblet i blodet och kinderna är röda
Hon finns kvar
Hon lämnade mig aldrig




Jag, Annika, idag

Kommentarer

Postat av: Laila

Publicerad 2012-05-09 17:26:30

Härligt, man blir aldrig äldre än man gör sig. Men ibland funderar vem det är som står där mitt emot en i spegelbilden, Vem är hon? Vad och när hände detta egentligen?

Men det är ju JAG,just Nu! idag, så vaknar man till och inser sanningen efter en stund ;-)men jag lever ändå och är frisk och mår bra, har en familj som jag älskar och som älskar mig, vänner, jobb, hem....ja inget saknas så jag är tacksam till livet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annika

Inget flashigt yrke eller utbildning - bara tagit mig igenom den sk hårda skolan i livet och står fortfarande med bägge fötterna på jorden. Tituleras som sjukpensionär 50 år ung efter lång tids sjukdom och ovanliga diagnoser, Castlemans sjukdom som gav mig en apelsinstor tumör i ena lungsäcken. På det en immunbrist som i sin tur gav mig en inflammation på hjärnstammen. Och sju år senare så kom en inflammation på synnerven i höger öga och diagnosen var ett faktum. Jag har Multipel Sklersos, MS Detta har styrt mitt liv i en helt annan riktning än vad jag hade tänkt mig. Lever idag med ett neurologiskt funktionshinder som innebär svår fatigue, utmattning, neurogena smärtor, kognitiva problem och en försvagad vänster kroppshalva. Har även hittat vägen ut ur mina livskriser med depressioner och destruktivt tänkande och är numera "nykter depressiv". Har alltså ett bättre liv och är lyckligare än någonsin trots min "skitkropp" ;-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela