i huvudet på en finnpajsar jänta

å däri finns det mycket att rota i - glädje & skratt - sorg & gråt - allvarligt och lättsamt! Törs du öppna å kika in?

Snabbis

Publicerad 2012-02-16 22:52:18 i Allmänt,

Det har svidit ordentligt idag...ja för att jag var uppe i natt alltså. Så trött och ändå kan jag inte sova middag heller.
Det är så dumt det här att jag får svårare att sova ju tröttare jag är.
Känner mig som ett övertrött lite barn. Jag får prata förstånd med mig själv tror jag...ordna rutiner på kvällarna, läsa saga och sånt.

Nu har jag dansat ikväll....då ändras tröttheten lite. Jag är fortfarande sömnig men samtidigt så blir jag så full av energi och endorfiner att jag kvittar och dansar fram.
Dansen gör mig så lycklig och är den bästa medicin jag provat.

Ibland blir det så att mina ben och fötter inte gör det jag vill att de ska göra och vet att de kan göra. Det är för att hjärnan blir uttröttad och minns kanske inte vilka order den ska skicka ut och kroppen i sin tur blir så trött att den inte förmår att tolka ordrarna så den gör lite som den vill. Då dansar jag fel.
När det händer vet jag att jag är trött och då sätter jag mig. Då är det lönlöst att försöka mer. Jag MÅSTE vila.
Ibland hjälper vilan men ibland gör den inte det utan jag fortsätter att dansa fel.

Jag känner mig så stolt när inget går fel. När kroppen lyder det som hjärnan säger. Och att faktiskt hjärnan då i sin tur har fattat vad det är fråga om och i vilken ordning stegen ska tas och skickar ut ordrar i rätt ordning.

Då känner jag mig stark och duktig. Ikväll bad vi Wanda att lära oss, som ska åka på danskryssningen, två danser som är speciellt roliga. De är väl inte så svåra direkt men de är i många takter. Och musiken är underbar!!!

Hon var absolut positiv till det och sa att hon kan ordna en workshop nu innan vi åker i april. Det gillar vi :-)

Nu ska jag gå å lägga mig, håller tummarna för att jag kan sova. Är ofta svårt efter dansen men jag får försöka att inte stressa up mig för det. Jag har ju ändå ingen klocka som ringer i morgon.

Ja det var väl det....see ya´ 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annika

Inget flashigt yrke eller utbildning - bara tagit mig igenom den sk hårda skolan i livet och står fortfarande med bägge fötterna på jorden. Tituleras som sjukpensionär 50 år ung efter lång tids sjukdom och ovanliga diagnoser, Castlemans sjukdom som gav mig en apelsinstor tumör i ena lungsäcken. På det en immunbrist som i sin tur gav mig en inflammation på hjärnstammen. Och sju år senare så kom en inflammation på synnerven i höger öga och diagnosen var ett faktum. Jag har Multipel Sklersos, MS Detta har styrt mitt liv i en helt annan riktning än vad jag hade tänkt mig. Lever idag med ett neurologiskt funktionshinder som innebär svår fatigue, utmattning, neurogena smärtor, kognitiva problem och en försvagad vänster kroppshalva. Har även hittat vägen ut ur mina livskriser med depressioner och destruktivt tänkande och är numera "nykter depressiv". Har alltså ett bättre liv och är lyckligare än någonsin trots min "skitkropp" ;-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela