i huvudet på en finnpajsar jänta

å däri finns det mycket att rota i - glädje & skratt - sorg & gråt - allvarligt och lättsamt! Törs du öppna å kika in?

En avkopplande helg

Publicerad 2011-09-02 14:35:43 i Allmänt,

Jag har en skön helg framför mig. En helg som jag inte ska tillbringa hemma utan på Marholmen. Jag uppskattar varje gång jag kan åka bort lite, se och uppleva annat än mina egna väggar.

Denna helg tillbrigas med familjen och med medlemmar i spes. Vi i styrelsen har anordnat en måbra-helg då vi åker till dessa stugor på Marholmen och bara kopplar av och äter gott och umgås eller är ensamma om vi vill det.

Att komma ut dit nu på hösten är ljuvligt. Det är helt bilfritt på ön sånär som på vägen till receptionen. Man får köra fram till stugan och packa ur och i bilen men sen ska den parkeras. Alltså inga ljud, inget annat än naturen.

Jag älskar att sitta på verandan med en kopp te och höra på tystnaden och känna doften från havet. Vi går ut på promenader och förra året hittade jag lite svamp.
På lärdagkväll har vi en minnesstund på stranden med marshaller och i år ska jag släppa iväg en flygande lanterna. Vi har även en kille som ska spela gitarr och sjunga för oss på stranden i år.

Denna helg innebär också att jag får umgås med lilla David extra mycket eftersom vi bor i samma hus. Detta gläder mitt arma mosterhjärta så mycket.

Väskorna är packade med sällskapsspel, mat och dryck, mina kuddar och min lilla radio för att jag ska kunna lösa melodikrysset i morgon.

I år äter vi gemensam middag alla "spesare" i restaurangen. Det känns fint att vi kan lägga energi på att bara göra inget alls och uppleva så mycket rofyllt istället för att laga mat.

Nu väntar vi bara på att Kajsas Niklas ska komma hem från jobbet och då åker vi. Ikväll somnar jag ovaggad med öppet fönster och sval luft i rummet och med en tystnad som jag så suktar efter.

Önskar er alla en trevlig helg och på återhörande! Kram

Kommentarer

Postat av: Laila

Publicerad 2011-09-03 20:05:19

Hoppas er helg blir så bra som du drömmer och hoppas på. Vila och tystnad kan vara hur skönt som helst ibland. Hörde via Niklas idag att ni var där.

Vart ligger det? /Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annika

Inget flashigt yrke eller utbildning - bara tagit mig igenom den sk hårda skolan i livet och står fortfarande med bägge fötterna på jorden. Tituleras som sjukpensionär 50 år ung efter lång tids sjukdom och ovanliga diagnoser, Castlemans sjukdom som gav mig en apelsinstor tumör i ena lungsäcken. På det en immunbrist som i sin tur gav mig en inflammation på hjärnstammen. Och sju år senare så kom en inflammation på synnerven i höger öga och diagnosen var ett faktum. Jag har Multipel Sklersos, MS Detta har styrt mitt liv i en helt annan riktning än vad jag hade tänkt mig. Lever idag med ett neurologiskt funktionshinder som innebär svår fatigue, utmattning, neurogena smärtor, kognitiva problem och en försvagad vänster kroppshalva. Har även hittat vägen ut ur mina livskriser med depressioner och destruktivt tänkande och är numera "nykter depressiv". Har alltså ett bättre liv och är lyckligare än någonsin trots min "skitkropp" ;-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela