i huvudet på en finnpajsar jänta

å däri finns det mycket att rota i - glädje & skratt - sorg & gråt - allvarligt och lättsamt! Törs du öppna å kika in?

Hade jag ätit födelsedagstårta idag?

Publicerad 2011-08-24 15:14:15 i Allmänt,

Hade jag skickat en grattis hälsning på sms eller via facebook?
Hade jag slagit in en present som jag tidigare köpt?
Hade jag gått till blomsteraffären?
Hade jag öppnat min garderob och undrat vilka kläder jag skulle ha?
Hade jag ringt till mina barn och påmint dem om kalaset?
Hade det blivit ett födelsedagskalas alls?
Hade jag kunnat ringa på dörren och mötas av ett leende när jag klämde i med Ja må han leva?
Hade jag sett glitter i hans ögon?
Hade det funnits några som sprang sin faster till mötes?
Hade jag ätit födelsedagstårta idag om du inte hade tagit livet av dig?
Hade jag kunnat krama dig idag på din 35 åriga födelsedag?

Eller hur hade det varit?...........



Kommentarer

Postat av: Jeanette Saari Norlock

Publicerad 2011-08-24 15:42:54

allt det och ingenting.....

det är väl alla dessa tankar som gör det så svårt....allt som hade kunnat bli

Postat av: Annika

Publicerad 2011-08-24 18:19:48

Ja kära syster...alla tankar och funderingar på hur det hade kunnat vara, de gör ont. Jag vet att det inte är lönt att ha dem eftersom inga svar finns. Ändå så får de komma när de kommer, för att möta sorgen och smärtan och låta den komma när den behöver...det är enda sättet att leva vidare och må bra.

Postat av: Laila

Publicerad 2011-08-24 18:35:24

de svaren står skriven i himlen....kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annika

Inget flashigt yrke eller utbildning - bara tagit mig igenom den sk hårda skolan i livet och står fortfarande med bägge fötterna på jorden. Tituleras som sjukpensionär 50 år ung efter lång tids sjukdom och ovanliga diagnoser, Castlemans sjukdom som gav mig en apelsinstor tumör i ena lungsäcken. På det en immunbrist som i sin tur gav mig en inflammation på hjärnstammen. Och sju år senare så kom en inflammation på synnerven i höger öga och diagnosen var ett faktum. Jag har Multipel Sklersos, MS Detta har styrt mitt liv i en helt annan riktning än vad jag hade tänkt mig. Lever idag med ett neurologiskt funktionshinder som innebär svår fatigue, utmattning, neurogena smärtor, kognitiva problem och en försvagad vänster kroppshalva. Har även hittat vägen ut ur mina livskriser med depressioner och destruktivt tänkande och är numera "nykter depressiv". Har alltså ett bättre liv och är lyckligare än någonsin trots min "skitkropp" ;-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela