i huvudet på en finnpajsar jänta

å däri finns det mycket att rota i - glädje & skratt - sorg & gråt - allvarligt och lättsamt! Törs du öppna å kika in?

En lång dag är snart slut

Publicerad 2010-08-24 21:30:07 i Allmänt,

Jag har haft en av de jobbigaste dagarna på länge. Dels pg att jag sov så dåligt, drömde jobbigt och vaknade som mitt i en kamp.
Huvudet värkte och kroppen värkte, har gått på tabetter idag och haft en stor gråt i halsen.

Så snart jag stannat upp och bara varit så har tårarna stigit i mina ögon men jag har inte orkat med att gråta idag så jag har snabbt tänkt på annat, snabbt flyttat fokus på något som skingrat tankarna.
Ändå har sorg och smärta, minnen och den där känslan av tomhet följt mig som en skugga hela dagen.

När Magnus kom hem åkta vi och handlade lite, ville komma ut efter att bara beskådat världen från mina fönster idag. Märkligt att vara mitt ibland allt och ändå inte vara närvarande.

Comfortfood - trodde jag skulle hjälpa så jag köpte tre pärom och gjorde en liten smulpaj till Magnus å mig.
Nu är jag bara äckligt mätt och mår illa, gav ingen tröst alls tycker jag, men å andra sidan vet jag att det aldrig hjälper att äta, dricka eller på nåt annat sätt försöka trösta och lindra sorg.
Endast genom tankar och promenader i naturen så läker jag.

Nu ska jag bädda ner mig i sängen, titta på Time out, tokroliga skämt brukar locka till skratt och skratt är oxå läkande.

I morgon är en annan dag, ingen särskild alls och bara helt vanlig, inga minnen.
I morgon blir en ny dag och kanske jag vaknar utvilad och lycklig.

God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annika

Inget flashigt yrke eller utbildning - bara tagit mig igenom den sk hårda skolan i livet och står fortfarande med bägge fötterna på jorden. Tituleras som sjukpensionär 50 år ung efter lång tids sjukdom och ovanliga diagnoser, Castlemans sjukdom som gav mig en apelsinstor tumör i ena lungsäcken. På det en immunbrist som i sin tur gav mig en inflammation på hjärnstammen. Och sju år senare så kom en inflammation på synnerven i höger öga och diagnosen var ett faktum. Jag har Multipel Sklersos, MS Detta har styrt mitt liv i en helt annan riktning än vad jag hade tänkt mig. Lever idag med ett neurologiskt funktionshinder som innebär svår fatigue, utmattning, neurogena smärtor, kognitiva problem och en försvagad vänster kroppshalva. Har även hittat vägen ut ur mina livskriser med depressioner och destruktivt tänkande och är numera "nykter depressiv". Har alltså ett bättre liv och är lyckligare än någonsin trots min "skitkropp" ;-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela